Король кондиціонерів вбачає перспективу зростання ринку технологій зниження викидів.
БЕЛЬГІЯ: Японська промислова група Daikin Industries прагне розпочати 2024 рік на європейському ринку опалення великих об’єктів різного призначення з твердим наміром розширити своє домінування над місцевими постачальниками кондиціонерів повітря та енергоефективних теплових насосів.
Тепловий насос Daikin у будинку в передмісті Брюсселя. Компанія має намір почати пропонувати подібні продукти бізнес-клієнтам до кінця 2024 року.
“Ми твердо прагнемо згодом стати також провідною компанією в галузі опалення”, зазначає Noriyuki Inoue, голова правління компанії, підчас інтерв’ю з інтернет виданням Nikkei та іншим ЗМІ минулого тижня в бельгійському Ostend, в штаб-квартирі європейського представника Daikin Europe, який святкує 50 років виробництва кондиціонерів повітря.
Наразі компанія будує науково-дослідницьку базу в бельгійському Ghent, що має розпочати роботу в 2024 році та об’єднає близько 400 інженерів, розкиданих по всій Європі. За словами Inoue, заклад стане основною базою для розробки технології теплового насоса, що використовує електрику для переносу тепла з повітря всередину для обігріву приміщень, використовуючи порівняно невелику кількість енергії.
До кінця 2024 року Daikin планує впровадити теплові насоси для будівель, а також для промислових і комерційних об’єктів. Комерційні системи опалення в Європі в основному покладаються на бойлери, що працюють на викопному паливі, але теплові насоси можуть суттєво зменшити викиди вуглекислого газу більш ніж наполовину.
Daikin представив побутові теплові насоси в Європі в 2006 році і з того часу є лідером на ринку. Європейські країни запропонували субсидії для розширення впровадження технології, визнаючи її різновидом відновлюваної енергії. Останнім часом попит на теплові насоси ще більше зріс на тлі відмови від російського викопного палива після збройного вторгнення цієї країни в Україну.
Голова Daikin Noriyuki Inoue дав інтерв’ю Інтернет виданню Nikkei та іншим ЗМІ минулого тижня в бельгійському Ostend.
За даними Європейської Асоціації Теплових Насосів EHPA, у 2022 році в Європі було встановлено близько 3 мільйонів теплових насосів, включаючи електричні водонагрівачі, що втричі більше, ніж п’ять років тому.
Міжнародна Енергетична Агенція IEA прогнозує, що якщо уряди продовжуватимуть поточну кліматичну політику, продажі теплових насосів в Європі зростуть більш ніж удвічі до 7 мільйонів систем у 2030 році, порівняно з 2022 роком. Теплові насоси наразі становлять від 10% до 20% усіх систем опалення, але Daikin бачить, що це співвідношення зростає, оскільки технологія впроваджується як у будинках, так і на підприємствах.
Японські компанії, такі як Panasonic і Mitsubishi Electric, також досягли успіхів на європейському ринку теплових насосів. Місцеві виробники, такі як німецькі Bosch і Viessmann, що в основному виробляють бойлери, також збільшують інвестиції в теплові насоси.
Агенція IEA прогнозує інвестиції понад €4 млрд. або $4,2 млрд. у виробництво теплових насосів протягом наступних кількох років.
Виробник Daikin займає наразі приблизно 20% частки європейського ринку теплових насосів, але сподівається збільшити цю частку до 30% до 2030 року, в тому числі шляхом запуску нового заводу, що зараз будується в Польщі.
У 2022 фінансовому році, що закінчився в березні 2023 року, продажі департаменту з виробництва кондиціонерів повітря склали ¥3,63 трлн. або $24 млрд., і протягом останніх 10 років він утримує провідні позиції на світовому ринку, випереджаючи таких конкурентів, як американська Carrier Global.
Завод Daikin в Бельгії. Компанія прагне збільшити виробництво теплових насосів і продажі в регіоні.
Однак, якщо обмежитись лише обладнанням для опалення, продажі склали ¥315 млрд., що становить лише близько половини річного обсягу продажів Viessmann, що дорівнює приблизно €4 млрд. Daikin прагне збільшити цей обсяг до ¥830 млрд. у фінансовому році, що закінчується в березні 2026 року, з метою остаточно стати світовим лідером у галузі опалення.
Глобальний ринок кондиціонерів оцінюється в ¥30 трлн., причому приблизно одна п’ята частина цієї цифри припадає на системи, призначені лише для опалення. Єдиними великими гравцями, що спеціалізуються на опаленні, є європейські виробники.
За даними Агенції IEA, 40% населення світу живе в районах, що потребують опалення. Daikin очікує збільшення попиту на теплові насоси в США та Азії, включаючи Китай, і зміцнює свої позиції в Європі, яка є на один крок попереду.
Але європейський ринок теплових насосів зараз уповільнюється через стабілізацію цін на газ наступного літа, зміни в системі субсидій в Італії та інші фактори. Між тим, інвестиційна конкуренція є жорсткою, у квітні компанія Carrier оголосила про придбання Viessmann за €12 млрд.
“Гравці, що не мають ресурсів, будуть відсіяні”, підсумовує Noriyuki Inoue.