АВСТРІЯ – Нещодавнє опитування відомого німецького ринкового дослідника і опитувача громадської думки GfK, проведене на замовлення авторитетного кліматичного і опалювального фахівця Daikin Central Europe, демонструє поведінку домовласників і проектувальників щодо прийняття рішень у придбанні теплових насосів у дев’яти країнах Центральної та Східної Європи: майже на всіх цих ринках системи опалення на викопному паливі (газі) все ще домінують у житловому сегменті. Проте, теплові насоси набувають популярності як серед власників квартир, так і серед власників будинків, які розглядають можливість заміни існуючих систем опалення через низькі експлуатаційні витрати, енергозбереження та нижчий вплив на навколишнє середовище. Проектувальники насамперед віддають перевагу тепловим насосам через їх екологічну технологію.
Теплові насоси Daikin Altherma
Дослідження оператора GfK (1) було переважно відкритим для власників і планувальників житлових будинків або квартир, які (спільно) приймають рішення про придбання технічного обладнання для нерухомості. Онлайн-опитування було проведено в травні 2023 року серед контрольної вибірки N = 1000 на країну в Австрії, Чехії, Словаччині, Румунії, Польщі, Болгарії, Хорватії, Словенії та Угорщині. Більшість респондентів мешкають в родині з двох-чотирьох осіб, мають вищу освіту та доходи вище середнього показника.
На всіх ринках власники та проектувальники погоджуються, що варто інвестувати у високоякісні теплові насоси, оскільки вони зменшують витрати та мають менший вплив на навколишнє середовище. Розглядаючи деталі, результати дещо відрізняються в різних країнах:
Порівняння ефективності, проведене виробником Daikin за участю останнього доповнення компанії до її великого асортименту теплових насосів, Daikin Altherma 3 R MT, вказує на те, що цей тепловий насос у три-чотири рази ефективніший, ніж газовий або рідинний бойлер, що може призвести до значного зниження у річних витратах на опалення.
|
Річне споживання енергії (кВт/год)* | |||
---|---|---|---|---|
Добре ізольований будинок/квартира | Погано ізольований будинок/квартира | |||
До 100 м2 | До 200 м2 | До 100 м2 | До 200 м2 | |
Тепловий насос Daikin Altherma 3 R MT |
2559 кВт/год | 5117 кВт/год | 3712 кВт/год | 7424 кВт/год |
Газовий або рідинний бойлер | 9437 кВт/год | 18874 кВт/год | 13691 кВт/год | 27382 кВт/год |
* Наведені вище розрахунки базуються на сезонному коефіцієнті продуктивності SCOP=3,43 теплових насосів для середнього клімату з температурою теплоносія (води на виході) 55°C і ефективністю газового або рідинного бойлера 93%. Фактичний коефіцієнт SCOP може відрізнятися залежно від води та зовнішньої температури, тому більш точний розрахунок річного споживання енергії повинен завжди проводити фахівець, наприклад, компанія Daikin або один з її партнерів.
Дві третини з 43,6 млн. одно- та багатоквартирних будинків у країнах Центральної та Східної Європи старше 30 років і збудовані до 1989 року, за даними веб-моніторингу енергетичної ефективності будівель по всій Європі EU Building Stock Observatory, тобто значною мірою неефективні (2). Ремонт може бути ідеальним часом для заміни застарілої системи опалення та гарячого водопостачання в житлових будинках.
У своєму дослідженні, оператор GfK запитував учасників про час придбання існуючої системи опалення:
Найпотужніший намір перейти з газових бойлерів на теплові насоси очевидний для Австрії порівняно з Чехією та Словаччиною. Тоді як у Румунії газові бойлери залишаються переважним рішенням для системи опалення. У Польщі теплові насоси виявилися надійною заміною централізованого опалення в майбутньому, тоді як у Хорватії, Болгарії, Словенії та Угорщині теплові насоси зростають, на відміну від Болгарії, де ця технологія найменш популярна.
“Daikin виробляє інноваційні рішення для кліматичної галузі протягом майже століття. З 1,2 млн. водяних теплових насосів, встановлених у Європі з 2006 року, ми займаємо лідируючу позицію на ринку. Як постачальник комплексних рішень, ми пропонуємо широкий портфоліо, що підходить для всіх типів будинків, і прагнемо бути найкращим брендом для власників і проектувальників, коли вони розглядають тепловий насос як свою систему домашнього комфорту на майбутнє”, зазначає Daniel Kobelt, менеджер з маркетингу компанії Daikin Central Europe. “У нашій новій брендовій кампанії – Just how you like it! – ми ставимо в центр уваги індивідуальні потреби людей у домашньому комфорті з точки зору опалення, охолодження, чистого якісного повітря в приміщенні та гарячого водопостачання”.
Дізнайтеся більше, відвідавши центр побутових рішень Daikin Home Solutions Hub, та про останнє доповнення до лінійки теплових насосів Daikin Altherma – Daikin Altherma 3 R MT.