Німеччина: Федеральна Асоціація Німецької Теплоенергетики BDH представила річний загальногалузевий баланс за 2022 рік, де опалювальна промисловість країни зафіксувала 5% зростання продажів теплогенераторів з кількісним показником 980 000 різних систем. Провідною технологією цього буму стали теплові насоси, тому німецький опалювальний ринок може впевнено дивитися в майбутнє.
Незважаючи на триваюче погіршення ланцюгів постачання продукції та високу завантаженість кліматичної галузі, результат попереднього року покращено вже третій рік поспіль. “Майже мільйон нових встановлених теплогенераторів є надзвичайно важливим кроком у захисті клімату від застарілих опалювальних систем”, резюмує Jan Brockmann, президент BDH. Водночас, позитивним чинником є безпосереднє збільшення частки відновлюваних джерел енергії в секторі теплопостачання за рахунок теплових насосів та систем опалення на пелетах.
Минулого року сегмент теплових насосів зареєстрував найбільше зростання порівняно з попереднім аналогічним періодом з плюсом 53% і 236 000 реалізованих систем. Таким чином, частка ринку теплових насосів зросла приблизно на 7,5 відсоткових пунктів до 24,1%.
Системи опалення на основі біомаси, зокрема системи опалення на пелетах, також розвивалися непропорційно сильно з плюсом 17% і 89 000 проданих одиниць. BDH пояснює це, зокрема, програмою Федерального Фінансування Ефективних Будівель BEG, однак частка ринку опалення на біомасі зросла лише приблизно на 0,9 відсоткових пунктів до позначки 9,1%.
На відміну від екологічних рішень, газові системи у 2022 році знизилися на 8% з показником 598 000 одиниць (газові конденсаційні: -8%, газові низькотемпературні: -13%). Тут далася взнаки невизначеність щодо безпеки постачання та динаміки цін на газ, особливо в першому півріччі. Частка ринку впала на 9,3 відсоткових пункти до позначки 61% порівняно з попереднім роком.
У найменшому рідкопаливному ринковому сегменті спостерігалося зростання на 25% до позначки 56 500 теплогенераторів, тобто частка ринку цих систем зросла приблизно на 0,6%.
Позитивний розвиток німецького ринку також віддзеркалюють міжнародні показники Асоціації. Глобальні продажі зросли з €19,1 млрд. у 2021 році до €21,9 млрд. у 2022 році. Так само кількість співробітників у компаніях-членах BDH у всьому світі зросла з приблизно 81 000 до позначки 87 000. Витрати на дослідження та розробки також досягли рекордного значення минулого року – €854 млн.